Автор: Ваня Литева, магистър по счетводство и контрол, магистър по финансов контрол и външен одит, Констант Бизнес Солюшънс ЕООД
Ползвам електронни услуги от 2004год. За всичките тези години мога да кажа, че и за професионални, и за лични цели това много ми е помагало. Електронните услуги не заменят, а улесняват правата и задълженията ни. Печелят ни време и ни дават достъп. Днес е жизнено важно да съхраним здравето си, но не и за сметка на своето настояще и бъдеще. Има няколко улеснения в това направление, които можем да използваме.
ТОП 4 на връзките с институции, които са ни необходими днес:
- Държавна агенция „Електронно управление” - Система за сигурно електронно връчване. Голямото предимство на тази система е, че можем да осъществим връзка с много държавни институции. Днес от особено значение за тези от нас, които са били освободени от работодателите си, е Агенцията по заетостта. Вход в системата се осъществява с помощта на КЕП (квалифициран електронен подпис) или ПИК (персонален идентификационен код) от Националния осигурителен институт (НОИ).
- НОИ – тук можем да направим справки и да подадем редица документи. Може би най-актуалният в този момент е Заявлението за парично обезщетение при безработица.
- Национална агенция за приходите (НАП) – след вход с КЕП или ПИК от НАП получаваме достъп да своята лична данъчно-осигурителна партида. Една от най-удобните услуги е възможността за плащане на данъчно-осигурителни задължения, както и на местните данъци и такси. Това е много удобно сега, когато трябва да спазваме физическа дистанцираност.
- Национална здравноосигурителна каса (НЗОК) - вход с КЕП, с ПИК от НАП или с Уникален код за достъп, издаден от НЗОК. Тук можем да преглеждаме пациентското си досие и всички здравни услуги, които са заплатени за нас от НЗОК.
#live!don’tleave!
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.